- Domovská stránka
- Co se děje v centru
- URDŽITELNÉ PROJEKTY NAŠICH OBCHODŮ
URDŽITELNÉ PROJEKTY NAŠICH OBCHODŮ
PODPORUJEME UDRŽITELNÉ PROJEKTY OBCHODŮ NAŠEHO CENTRA A PŘINÁŠÍME VÁM JEJICH PŘEHLED. PODPOŘÍTE I VY ZNAČKY, KTERÝM ZÁLEŽÍ NA ZDRAVÍ NAŠÍ PLANETY?
COSTA COFFE - Recyklujeme kávový odpad
COSTA COFFE - Recyklujeme kávový odpad
Když si u nás dáte kávu, můžete si domů odnést i lógr z ní. Škoda zázračné kávové sedliny v koši! Veškerý odpad z kávy dáváme do speciálních pytlíčků zdarma pro vás. Využít ho můžete jako hnojivo pro domácí květiny nebo třeba jako tělový peeling. Co se nevejde do stojanu na lógr, putuje do našeho kompostéru.
H&M - PROJECT JEANS REDESIGN
H&M - PROJECT JEANS REDESIGN
Jeans Redesign je kolaborativní projekt nadace Ellen MacArthur Foundation, který navrhuje a vyrábí džíny v souladu s principy cirkulárního hospodářství. Jako účastník projektu Jeans Redesign jsme se při navrhování a vývoji výrobků této kolekce řídili pokyny projektu.
LEVNÉ KNIHY - KNIHOBOD
LEVNÉ KNIHY - KNIHOBOD
Nevyhazujte knihy do sběru, ani starého papíru. Ušetřete planetu dalšího odpadu. Zbavte se starých knih stylově a udělejte radost někomu jinému! Vyberte knihy, které chcete prodat. Nebalte je a odneste je na jakoukoliv pobočku Levných knih.
MANUFAKTURA - UDRŽITELNOST A EKOLOGIE
MANUFAKTURA - UDRŽITELNOST A EKOLOGIE
Dnes tolik módní „zelená témata“ se stávají neodmyslitelným prvkem moderního podnikání. V Manufaktuře je ohleduplnost k životnímu prostředí přirozenou součástí aktivit již od samého počátku.
NESNĚZENO
NESNĚZENO
Vydejte se s námi do boje proti zbytečnému plýtvání. Zachraňte jídlo a ještě ušetřete. V nabídce najdete například produkty z našich restauracíStarbucksči Wok & Sushi.
STARBUCKS - REUSABLE CUP
STARBUCKS - REUSABLE CUP
Začněme změnu společně. Už máte svůj Reusable Cup? Neplýtvejte, i káva se dá pít zodpovědně k životnímu prostředí.
STARBUCKS - REUSE4EARTH
STARBUCKS - REUSE4EARTH
Odneste si kávovou sedlinu domů, ať neskončí zbytečně v odpadu. Můžete ji efektivně využít jako dusíkaté hnojivo pro vaše pokojové rostliny, k čištění připálených hrnců a pánví, jako tělový peeling nebo k pohlcení pachů. Věděli jste to?
TEZENIS - BE THE CHANGE
TEZENIS - BE THE CHANGE
Ve společnosti Tezenis se neustále snažíme vytvářet pozitivní změny v prostředí kolem nás, i ten nejjednodušší proces směřuje k odpovědnější budoucnosti módy. Projekty a akce, které nám umožňují spojit silnou tvůrčí snahu a inovace směrem k udržitelnosti, vycházejí z tohoto cíle. Pojem, který pro nás znamená nejen vědomý výběr vláken, ale také opětovné využití výrobního odpadu, používání recyklovaného papíru v obalech, stejně jako pozornost věnovanou nižší spotřebě vody a důslednému snižování emisí CO2. Naší výzvou je vyvíjet ještě lepší výrobky prostřednictvím hledání šetrných výrobních postupů, protože prostřednictvím našich současných i budoucích závazků se chceme podílet na změně.
CALVIN KLEIN - PRO BUDOUCNOST
CALVIN KLEIN - PRO BUDOUCNOST
Jako součást společnosti PVH Corp. pracujeme na dosažení našich cílů v oblasti Forward Fashion. To znamená snížit naše negativní dopady na nulu, zvýšit naše pozitivní dopady na 100 % a zlepšit život více než milionu lidí v našem hodnotovém řetězci. Znovu vytváříme naše ikonické vzory z materiálů preferovaných z hlediska životního prostředí - do roku 2025 chceme dosáhnout 100% udržitelnosti bavlny, viskózy a vlny a do roku 2030 100% udržitelnosti polyesteru. A do roku 2030 odstraníme z našeho podnikání plastový odpad, počínaje našimi obaly.
CALZEDONIA - ECO COLLECTION
CALZEDONIA - ECO COLLECTION
MAKE THE DIFFERENCE
Nová kolekce Eco od společnosti Calzedonia pro udržitelnější budoucnost. Kolekce obsahuje eco-friendly punčochy, legíny či ponožky. Ekologický závazek společnosti Calzedonia se projevuje také v nových obalech, které jsou udržitelnější, opakovaně použitelné a certifikované.
INTIMISSIMI - SUSTAINABLE COLLECTION
INTIMISSIMI - SUSTAINABLE COLLECTION
Neustále se zabýváme výzkumem a vývojem našich sbírek. Celý proces jejich navrhování probíhá přímo u nás. Výběr materiálů určují ve fázích vývoje kolekce stylistické a produktové oddělení na základě stylistických a kvalitativních hledisek, nákladových strategií a výrobních kapacit. Směřujeme k výběru a používání látek s nižším dopadem na životní prostředí. Proto jsou suroviny pečlivě vybírány.
TOMMY HILFIGER - WASTE NOTHING, WELCOME ALL
TOMMY HILFIGER - WASTE NOTHING, WELCOME ALL
Značka Tommy Hilfiger je postavená na snech a odhodláních. Možná máme ještě v oblasti udržitelnosti dlouhou cestu před sebou, ale to měl také Thomas Jacob Hilfiger, když tuto značku v roce 1985 založil.
Udržitelnost a šetrnost k planetě řeší značka již řadu let. Při výrobě oblečení se snaží používat udržitelné materiály, jako například organické bavlněné tkaniny, recyklované textilie a ekologicky šetrná barviva. Tommy Hilfiger podporuje myšlenku cirkulární ekonomiky, kde se využívají a recyklují materiály i oděvy místo toho, aby se vyhazovaly.
Dalším cílem značky je minimalizovat ekologický dopad výroby. To zahrnuje snižování spotřeby vody a energie a používání certifikovaných továren. Důraz klade i na kvalitu oděvů, aby jejich majitelům vydržely co nejdéle a aby tak nemuseli každou sezónu kupovat nové kousky.
UGO - SUŠENKY ZE ZBYTKŮ
UGO - SUŠENKY ZE ZBYTKŮ
Biopekárna Zemanka a značka UGO představují zcela novou řadu cirkulárních sušenek a krekrů. Jako suroviny využívají lisované ovocné a zeleninové zbytky z výroby paskalizovaných čerstvých šťáv a další ingredience v bio kvalitě. Výsledkem jsou slané i sladké veganské Dužinky. Řada představuje čtyři nové produkty – řepné, mrkvové, řepno-mrkvové krekry a jablečné sušenky, díky nimž se měsíčně zpracuje na 180 kg kvalitních zbytkových surovin, které by jinak končily v odpadu.
YVES ROCHER -BUĎTE SOUČÁSTÍ ZMĚNY!
YVES ROCHER -BUĎTE SOUČÁSTÍ ZMĚNY!
Na začátku roku 2024 uvedla rostlinná kosmetika Yves Rocher novinku v podobě 600ml náhradních náplní svých sprchových gelů řady Bain de Nature. Obal náhradních náplní je plně recyklovatelný a na jeho výrobu se spotřebuje 4x méně plastu než na výrobu standardního 400ml flakonu sprchového gelu. Navíc je vyráběn z 90 % z recyklovaných plastů z pobřežních oblastí, a Yves Rocher se tak podílí na dekontaminaci od plastového odpadu v místech, kde je odpadové hospodářství teprve na začátku.
Při výrobě produktů značka samozřejmě dbá nejen na respekt k přírodě, ale i k pokožce –sprchové gely jsou veganské, neobsahují sulfáty (sulfátové tenzidy) a mají mycí složku rostlinného původu, která jemně čistí pokožku a zároveň respektuje její přirozenou hydrataci.